jueves, 4 de julio de 2013

Mi mamá me mima # My mom pampers me

"Mi mamá 
me rima,
mi mamá 
me anima, 
y mi boca
camina
y se arrima
a su mama 
que mima"

El dibujo nació en Nicaragua, hace unas semanas. Dedicaremos una entrada a su estancia en tierras nicaragüenses. Para este dibujo utilizó hojas y flores secas, un pedazo de tela, algo de cartón, bolígrafo negro y acuarelas.
#

I am not able to find a good rhyme in English for these verses Patxi (daddy Trapi) wrote in his travel to Nicaragua, a few weeks ago. But, here is a try:

"My mom 
makes me rhyme,
my mom
encourages me
and my mouth
goes on
and gets close
to her pampering 
breast"

Materials used in the picture: dry leafs and flowers, some leftover fabrics, some cardboard, black pen and watercolors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario